Folder reklamowy dla rodziców. Jak go przygotować i co powinno się w nim znaleźć?

Skuteczna reklama przedszkola czy żłobka to jeden z najważniejszych sposobów na promocję swojej placówki. Jednym z najchętniej wybieranych przez władze przedszkola sposobów na popularyzację jednostki przedszkolnej w lokalnym środowisku są foldery reklamowe. Jak przygotować taką broszurę, aby odnieść marketingowy sukces? Doradzamy, co powinien zawierać folder reklamowy.

1. Folder reklamowy a ulotka – najważniejsze informacje

Foldery reklamowe to jedne z najpopularniejszych elementów reklamy. W odróżnieniu od ulotek zawierają one często o wiele więcej informacji na temat działalności firmy. Czym jeszcze różni się folder reklamowy od ulotki? Przede wszystkim może być on nawet wielokrotnie złożony, najczęściej płaszczyznami pionowymi. Pomimo, że ulotka związana z funkcjonowaniem przedszkola to o wiele tańsza i równie popularna forma reklamy nie warto zapominać o przygotowaniu folderu reklamowego. Tego typu broszurę można wręczyć rodzicom podczas dni otwartych dopiero co uruchomionej placówki. Skuteczny folder reklamowy przekona nawet najbardziej sceptycznych rodziców. Przygotowanie folderu reklamowego w porównaniu do ulotki może być jednak o wiele trudniejsze. Jak się do tego zabrać?

2. Czy istnieje przepis na idealny folder reklamowy dla przedszkola?

Każdy folder reklamowy jest skonstruowany na tej samej zasadzie. Co stanowi najważniejsze elementy broszury dla potencjalnych klientów w przypadku przedszkola czy żłobka?

• przyciągający uwagę wygląd – decyduje o tym, czy klient w ogóle otworzy broszurę i zechce przeczytać treści umieszczone wewnątrz. Warto więc pamiętać o tym, aby folder reklamujący przedszkole lub żłobek pasował kolorystyką do profilu działalności firmy. Warto wykorzystać rzucające się w oczy, jaskrawe barwy. Z drugiej strony, wybór stonowanego tła także jest dobrym pomysłem. Aby taki folder zwrócił uwagę rodziców warto pamiętać o kolorowych nagłówkach i zwracającej uwagę czcionce. Pamiętajmy jednak o świadomym wyborze barw – nadmiar kolorów i zbyt duża różnorodność wykorzystywanych czcionek mogą zakłócić odbiór. Folder dla rodziców powinien być przede wszystkim czytelny.

• chwytliwe hasła reklamowe – nagłówki i chwytliwe hasła to idealny sposób na zapamiętanie przez rodziców. Dobrym pomysłem są rymowane hasła reklamowe – np. „Przedszkole strumyk: ogrom atrakcji = zadowolony smyk”. Często wykorzystuje się również rozwinięcie nazwy przedszkola/żłobka, np. „Tuptuś – troska, uwaga, pomoc to u nas znajdziesz świadome wychowanie”. Jak stworzyć chwytliwe hasło do folderu reklamowego? Skoncentruj się na tym, co chcesz przekazać rodzicom w pierwszej kolejności. Możesz pochwalić się nietypowymi zajęciami? Twoje przedszkole wyróżnia bogata ilość zajęć językowych? W Twojej placówce pracują wyjątkowo kreatywne osoby o odpowiednich kompetencjach? Wykorzystaj swoje atuty – zajrzyj do tego artykułu na naszym blogu i przekonaj rodziców, że to właśnie Tobie warto powierzyć swoje dziecko,

• wzbudzaj ciekawość poprzez zdjęcia – pokazuj przede wszystkim to, czym możesz się pochwalić. Do folderu reklamowego idealnie nadają się np. fotografie bogatego wyposażenia przedszkola czy zadowolonych z zabaw dzieci. Warto pamiętać również o umieszczeniu zdjęć pracującej w placówce kadry – dzięki temu rodzic będzie wiedział, kto tak naprawdę zajmuje się jego maluchem. Zdjęcia na pierwszej stronie broszury na pewno przykują uwagę zainteresowanych,

• pochwal się ofertą – zaprojektuj folder tak, aby wewnątrz znajdowały się szczegółowe informacje na temat oferty edukacyjnej Twojej placówki. Umieść tam nie tylko najważniejsze cechy Twojego przedszkola (profesjonalizm, bogate wyposażenie placówki czy kreatywną kadrę). Zwróć uwagę na to, co odróżnia Twoje przedszkole od innych tego typu obiektów. Zaprezentuj zainteresowanemu rodzicowi ofertę co do języków obcych i zajęć dodatkowych, z których może skorzystać jego dziecko. W Twojej placówce wiele się dzieje? Organizujesz spotkania z ciekawymi ludźmi i często zabierasz dzieci na wycieczki? Nie zapomnij o tym wspomnieć w folderze reklamowym, gdyż może to stanowić przekonywujący argument dla niejednego rodzica,

• nie zapomnij o danych kontaktowych – w folderze umieść nie tylko dane teleadresowe, ale również godziny pracy placówki. Pamiętaj także o adresie strony internetowej czy podaniu profilu swojego przedszkola na portalach społecznościowych. Twoja placówka nie posiada konta na takich stronach? Załóż profil przedszkola np. na Facebooku. Dzięki temu możesz dotrzeć do większej liczby zainteresowanych Twoją placówką.

• bądź oryginalny – jeśli zależy Ci na odróżnieniu od innych, znajdujących się w pobliżu przedszkoli czy żłobków stosuj niekonwencjonalne rozwiązania. W swoim folderze możesz umieścić informację o zainteresowaniach nauczycielek przedszkola czy opinie dzieci uczęszczających już do Twojej placówki. Humorystyczne podejście do tematu reklamy swojej placówki może pomóc w zdobyciu serc kolejnych rodziców

3. Gdy chcesz zaprojektować własny folder reklamowy… kilka praktycznych wskazówek

O czym dodatkowo warto pamiętać przygotowując folder reklamowy?

• Dobrym rozwiązaniem jest inspirowanie się dostępnymi w Internecie broszurami innych placówek. Przykładowe realizacje tego typu reklamy można znaleźć np. tutaj lub w tym miejscu.

• Jeśli Twój budżet jest ograniczony to do przygotowania folderu reklamowego możesz wykorzystać najprostsze oprogramowanie, np. MS Word. Jeśli umiesz, wykorzystaj programy do obróbki graficznej takie, jak Photoshop czy Corel. Możesz dzięki nim stworzyć ciekawe grafiki i poprawić jakość zdjęć.

• Przygotowaniem folderu reklamowego za odpowiednią opłatą zajmą się oczywiście agencje reklamowe czy drukarnie. Zaprojektowany przez specjalistów folder na pewno wzbudzi zaufanie rodziców.

autor: Kinga Włodek

____

Czy wiesz, że pierwsze formy reklamy pochodzą z czasów starożytnych? Stosowano wówczas reklamę w postaci napisów na ścianach budynków, kamiennych lub terakotowych szyldów karczmy, zajazdu. Starożytni handlowcy wykrzykiwali oraz zachwalali cechy swoich towarów i dóbr. Właśnie w ten sposób powstała pierwsza w historii forma reklamy – reklama ustna. Tymczasem dooplacenia.pl informuje rodziców o opłatach za żłobki i przedszkola oraz dyskretnie przypomina o przeterminowanych płatnościach.